Czy firma która chce obdarować klientów lub pracowników alkoholem musi posiadać zezwolenie na sprzedaż?
NIE. Zezwolenie na sprzedaż alkoholu zobowiązane są posiadać wyłącznie podmioty, które chcą alkohol sprzedawać.
NIE. Zezwolenie na sprzedaż alkoholu zobowiązane są posiadać wyłącznie podmioty, które chcą alkohol sprzedawać.
TAK. Ważne jest jedynie aby alkohol pochodził z legalnego źródła i jeśli przepisy tego wymagają posiadał banderolę. Alkohol przewieziony samodzielnie przez granicę w ramach limitu zwolnienia z akcyzy jak też alkohol wytworzony domowym sposobem, może być wykorzystany jedynie na własny użytek.
NIE. Jedyny wyjątek stanowią bardzo bliskie, rodzinne lub przyjacielskie relacje. Alkohol wytworzony domowym sposobem jest zwolniony z obowiązku zapłaty akcyzy, musi być jednak przeznaczony na własny użytek, przez który rozumie się jedynie potrzeby własne, rodziny oraz przyjaciół. Rozdawanie domowego alkoholu gościom, klientom czy kontrahentom zdaje się wykraczać poza granice użytku własnego.
NIE. Rozporządzenie 1169/2011 przewiduje jedynie obowiązek podania danych podmiotu, który piwo wprowadza na rynek. Nie ma obowiązku podawania miejsca, w którym piwo to powstało.
NIE. W ustawie o podatku akcyzowym jedynymi warunkami legalnej produkcji piwa w domu jest jego produkcja domowym sposobem na użytek własny oraz nie przeznaczenie tego piwa do sprzedaży.
NIE. Zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym, domowym sposobem legalnie można wytwarzać jedynie piwo nieprzeznaczone do sprzedaży oraz przeznaczone na użytek własny.
NIE. W przypadku gdy na plakatach, czy ulotkach znajdą się elementy graficzne związane z marką alkoholu, konieczne będzie umieszczenie na reklamie ustawowo wymaganych elementów.
NIE. Piwo bezalkoholowe nie jest napojem alkoholowym, a zatem nie jest objęte zakazem sprzedaży osobom poniżej osiemnastego roku życia.
Czy można odmówić sprzedaży piwa bezalkoholowego nieletniemu?
NIE. Zezwolenia w Polsce wydawane są jedynie na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych. Sama organizacja degustacji ma najczęściej charakter usługi szkoleniowej lub prezentacji danego produktu. Mamy zatem do czynienia nie ze sprzedażą (czy też podawaniem) napoju alkoholowego lecz z działalnością promocyjną lub usługą szkoleniową, których przedmiotem uwagi są napoje alkoholowe. Naturalnie przy organizacji degustacji należy zważać na inne przepisy prawa w tej materii, takie jak choćby zakaz organizowania publicznych degustacji.